Perşembe, Temmuz 09, 2009

Az Biraz Bekleyelim...

Bir süredir NTV'nin Klasiklerden yaptığı çizgi roman uyarlamaları konuşuluyor. Hayırlı, uğurlu olsun... Aralıklarla yazmışımdır, bir kaç kez sanat dergilerine de konuştum. Edebiyat uyarlamalarının dünya çizgi romanında esamisi okunmaz. Hiç bir değeri yoktur ve olamaz da... Bu türden uyarlamaların müşterisi ebeveynlerdir. Çizgi roman olduğu için değil edebiyat uyarlaması olduğu için satın alınır bu kitaplar. Yayıncı kimliğini besleyecek bir uygulamadır ama genel toplamda çizgi romana sektörel anlamda bir katkısı olmaz. Bir diğer konu, albümlerin uygun fiyatlarla satışa çıkartılmasıdır. Büyük sermaye, yoğun reklam desteğiyle yayıncılık yapıyor ve zarar edebilme lüksü olduğundan fiyatları da hayli aşağılara çekiyor. Bir kaç koleksiyoncuyla sohbet ederken farkına vardım ki bu fiyatların bir dönüm noktası olacağına, bir daha hiç bir yayıncının bu etiketi hesap etmeden ürünlerini fiyatlandıramayacaklarına inanıyorlar. Ben de onlara Real Madrit'in bu sene başarısız olmasını istiyorum demek isterdim. Herneyse, bu kitaplar tanesi 1 ya da 2 TL'den de satılacaktır. Yıllardır tekrarlanıyor bu mesele...Az biraz bekleyelim derim....Yapmayın derim...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home