Pazar, Kasım 22, 2009

Görsellik ve Hız

Sanırım benim için görsellik ve hikayenin akış hızı daha ağır basıyor. Hellboy materyalini ele almaya başladığımda, şöyle düşünmeye başladım... Dünyadaki en iyi yazar olmayacağımı biliyordum ama görsellik ve hikaye anlatımı açısından başka insanların yapmadığı şeyler yapabilirdim. Yani bu materyal içinde kendi sığınağımı bulmaya çalışıp “öyleyse ben de atmosfere önem veririm” demek gibi bir şeydi. Berni Wrightson harika birkaç korku hikayesi yapmıştı, ama hatırladığım kadarıyla çoğu yavaş akmaktan ve dolambaçlı olmaktan uzaktı. Ben etrafında bir atmosfer inşa edebileceğimiz tuhaf şeyler için kendime yer açmak istiyordum. Böyle bir şeyin çizgi romanlarda işe yarayıp yaramayacağı konusu üzerinde de çok kafa patlattım. Çünkü şimdiye kadar “Korku çizgi romanlarda işe yaramaz, bunun bir sürü sebebi var” diyen bir sürü insan tanımıştım [Mignola anlatıyor....]

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home