Salı, Kasım 03, 2009

Kemal Aratan ve İhtiyatsız Adam


Benim gibi kel ve göbekli az sayıdaki okurumuz bilirler ama gençlik katsayısı yüksek diğer okurlarımız için Kemal Aratan hakkında bir kaç söz söylemek istiyorum sevgili arkadaşlar. Neden söylemek istiyorum? Çünki, dergide yayınlanan ilanlarını farkettiniz mi bilmem, Uykusuz Degisi'nin yayınevi Mürekkep Yayınevi olarak, kendi kitaplarımızı içeren "Uykusuz Çizgi Dizisi" dışında bir de "Uykusuz Çizgi Roman Klasikleri Dizisi" çıkarıyoruz, ve bu dizinin ilk kitabı Kemal Aratan'ın İhtiyatsız Adam'ı.

Önce şunu söyliyeyim, bu klasikler dizisi, benim kuşağımın çocukluk ve ergenliğine denk gelen (yani seksenler) dönemdeki çizerlerin, çoğunlukla o dönemde, biraz da daha sonra (sanki doksanlar) çizdikleri öykülerden oluşacak. Kendi gençliğimizde heyecanla okuduğumuz ve bizim çizerliğimizi şekillendirmiş olan bu öyküleri bugünkü genç okurlara okutacak olmak bizi tekrar gençliğimizdeki gibi helecanlandırıyor, içimizi kıpır kıpır ettiriyor.

Kemal Aratan, bin dokuz yüz seksen küsur senesinde Gırgır Dergisi'nde Ucube Karikatürler adlı karikatür köşesini çizmeye başladığında ben henüz Antep'te, şehir dışındaki okulumun çevresindeki arazide kertenkele yakalamak ve arkadaşım Fatih'le birlikte dikenlere savaş açmakla meşguldüm (...)

[Memo Tembelçizer, İhtiyatsız Adam albümünü takdim ediyor]
Tamamı için bkz

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home