Salı, Temmuz 20, 2010

John Buscema Anlatıyor

(...) Hikâye de ilginç olmak zorunda; eğer değilse çizmek gerçekten bir kabusa dönüşebilir. Dönem çalışmalarını çizmek de hoşuma gidiyor. Başkanların yaşamları üzerine bir kaç yıl önce yaptığım bir çalışmayı hatırlıyorum; zaman geçtikçe modadaki değişim büyüleyiciydi. İlk işimi hatırlıyorum da. O zamanlar personellerdendim ve Lincoln’ün mezarını soyanlar hakkında bir dönem çalışması üzerinde çalışıyordum. Üff, üzerinde çok çalıştım. Dört kare için sekiz saat çalıştım ve editör bunları bana tekrar çizdirip durdu. Altı ya da yedi sayfalık bir hikâyeyi yapmam iki haftamı aldı. Fakat devam ettim ve bugün işte buradayım. Kötü zamanlarda günde beş ya da altı sayfa yaparım. Eğer kurşun kalem çizimleri karayla bitecekse en fazla üç ya da üç buçuk sayfa olur. Çizgi romanı kariyer olarak düşünen herkes bunu aklında tutmalı. Örneğin bugün sabah dörtte işyerindeydim, normalde haftanın beş günü yediden beşe kadar çalışırım. Bu gerçekten bir disiplin meselesidir.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home