Çarşamba, Ocak 19, 2011

Herkesin bir çizgi roman hatırası vardır...


link

''...o dönem tom miks, teksas gibi çizgi romanlar okurdu bütün çocuklar. bizde de para yok tabii. arada tom miks, teksas yürütürdük annemin evinin köşesindeki bakkaldan. abim bu suçları işlemezdi. o okurdu sadece. o hep temiz kaldı. ben hem planı yapardım, hem de uygulamayı. yervant yardım yataklık yapardı. bakkalın önünde dergiler ipte asılı dururdu. mandalı çıkarır, malı kapar, yokuştan aşağı hızla inerek kaçardım. çocukluk aklı işte. bir gün yine yervant'la birlikte bakkaldan parasını ödemeden çizgi roman aldık, daha doğrusu yürüttük. annem gördü bunu ceketimin cebinde. paranız yok ki, nerden aldınız bunu diye sıkıştırdı bizi. ...itiraf edince, kulağımızdan tuttuğu gibi, yürüyün gidiyoruz demez mi? çaresiz, götürdük annemi oraya. çocuklar bunu parasız almışlar, benim de alacak param yok, diyerek iade etti degileri. oradaki utancı hiç unutmam. anamın dürüstlüğünü de öyle. çektiği bütün o zorluklara rağmen hep dürüstlükle ayakta kaldı.''
(hosrof orhan dink. hrant dink'in kardeşi...)

...

''...hrant bir çizgi roman hastasıydı. tom miks, teksas okurdu en çok, yani çelik blek... sonra da biz devraldık bu alışkanlığı tabii...
...13-14 yaşlarımdayken bir gün gedikpaşa'da tombala oynadım ve üç paket sigara kazandım. tombalacı sigaraları vermek istemedi. ben de çelimsizim gerçi ama kavgacıyım. tombalacıyla tartıştık ve ben bunu yere yıktım, elinden üç paket sigarayı da aldım. tam uzaklaşacakken tombalacının erketeleri üzerime çullandı ve bana eşek dayağı attılar. daha sonra araya girenler beni alıp eczaneye götürdüler. tipim değişmiş bir halde eve geldim. pat! hrant çıkageldi. vaziyetimi görünce müthiş öfkelendi. olanları anlattım. kalk, gidiyoruz, dedi. bu tombalacıların toplandığı bir kahvehane varmış. sordu soruşturdu, yerini öğrendi. o önde ben arkada içeri daldık. içerisi dolu. lafın tam anlamıyla meydan okudu orda hrant. kimsede çıt yok. baktım, tartıştığım tombalacı sigara paketlerini masanın üzerine koymuş, çay içiyor. gittim masadan üç paket sigarayı aldım. gene çıt yok. kimse hareket etmiyor. kimse bu gözüpek delikanlıya karşı gelmeyi göze alamıyor. hrant'a baktım şöyle bir. vay be, dedim, benim abim çelik blek... en sevdiğim çizgi roman kahramanı...
...eve döndük. tam iki gün uyumuşum. yorgunluktan mı, mutluluktan mı, bilemem artık...''

(yervant levent dink. hrant dink'in küçük kardeşi...)

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home