Çarşamba, Şubat 20, 2008

Concierto de Aranjuez

Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım severek dinlediğim Arap şarkıcı Firuz'un Beyrut ile ilgili bir şarkısını dinletti; aynı şarkıya, youtube'ta bizim İslamcılardan biri klip yapmış...

Firuz

şarkıyı dinlerken garip bir biçimde melodiyi bir yerden hatırladığımı hissettim, bir Batı Avrupa melodisiydi, hayli düşündüm...Neden sonra yıllar önce Ghost in the Shell 2 filminin fragmanlarında dinlediğimi hatırladım, arayıp buldum...

Ghost in the Shell 2

linkleri tıkladığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız, o kadar takıldım ki kimi görsem dinletir oldum...Bu melodi çok tanıdıktı...buldum tabii sonunda dilime dolanan Concierto de Aranjuez'di bu... Bu denli bilinen bir parçayı nasıl da hatırlayamamıştım...Aşağıdaki linkleri tıklayarak aynı parçanın farklı yorumlarına bakabilirsiniz...Elbette meraklısına..

Paco de Lucía

John Williams

Chick Corea & Hiromi Uehara

Aslında örnekler popülerlik olgusunu güzel vurguluyor, popüler olan farklı kültürler içinde farklı biçimlerde yaygınlaşıyor...

1 Comments:

Anonymous Adsız yazdý...

Ghost in the Shell 2'deki yorum ise Kimiko Itoh'a ait, ben de bunu not dusmus olayim :)

20/2/08 19:44  

Yorum Gönder

<< Home