Salı, Aralık 16, 2008

Ragıp Derin: “Ortaokulda Tanışmadığım Çizer Kalmamıştı”

(...) Haldun bey (Simavi), Rahmi Turan’ı, Günaydın’ı toparlamak için geri çağırdı. Rahmi bey gittikten sonra on gün kadar Sabah’a devam ettim. Rahmi bey giderken bana hazır olmamı her an çağırabileceğini söylemişti. Bu arada Zafer Mutlu ve Güngör Mengi bana Sabah’ta devam etmemi ve bana daha fazla imkânlar sağlayacaklarını söylediler. O arada Abdullah abinin de Günaydın’dan Sabah’a geldiğini gördüm. Zafer Mutlu’ya gazetedeki çizgi romanların belli olduğunu ve hepimizin bir arada nasıl olacağını sordum, Zafer Mutlu “bu gazetede herkese yer var” dedi. Fakat ben Rahmi beyle yıllardır çalışıyordum ve ondan ayrılmayı cazip tekliflere rağmen pek istemiyordum. Bu arada Rahmi bey benim de Günaydın’a gelmem için beni çağırdı. Durakoğlu’nun senaryolarını Rahmi bey yazıyor. Tamam Günaydın’a gidiyorum ama Durakoğlu’nun ertesi günkü baskıda çıkacak çizilmiş yedeği yok. Rahmi beye ne yapmam gerektiğini sorunca “bir şey yapmadan çık gel” dedi. Aynı gün Sabah’ta Durakoğlu’nun yayınını kesmek için hatırladıkça hem gülmeme hem de üzülmeme sebep olacak bir şekilde vahşice öldürttüler.

- Hatırladığım kadarıyla Durakoğlu ve Kandemir’in kafalarını kesip mızrağa geçirmişlerdi.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home