Perşembe, Haziran 25, 2009

Doktorun Kızı

Büyülü Rüzgar 81'i, Mavi Kan adlı hikâyeyi okuyorum. Ortiz çizmiş, hızlı çizdiği anlaşılıyor. Senaryo, benim hep hoşuma giden bir fikre dayalı. Poe, bir gazete için Büyülü Rüzgar hikâyesi yazıyor, daha doğrusu anlatıyor. Dinleyicilerin görüşleri, gerçek ile kurgunun tartışılması, edebi olduğu kadar ironik göndermeler yapılmasını sağlıyor. Yazarlık ve okur tepkilerinin yorumlandığı esprili bir hikaye diye özetleyebilirim. Okurken ilgimi çeken bir ayrıntı oldu: Şerif, dava için kasabaya gelen Hakim'e ne olup bittiğini anlatıyor, yukarıdaki karede. "Bir zenci, doktorun kızını öldürdü" diyor Şerif. Westernler erkek anlatısıdır, işin içine kadın karışırsa bir aşk-ihtiras meselesi çıkar ortaya. Erkekler değil ama kadınlar boşuna ölmezler. Kadınların ölümü bir nedene dayanmalıdır ve o neden senaryonun anahtarlarından biri olur. Sonraki sayfaları okuyunca anladım ki ölen doktorun kızı değil oğluymuş, sadece ve sadece yanlış yazılmış. Böyle bir yanlışlık orijinalde olabilir, çeviride veya kaligrafi de olabilir. Ben kendime güldüm, okurken tahminlerde bulunmayı seviyorum. bir yanlış yazım bana neler düşündürdü.

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home