Perşembe, Aralık 31, 2009

Hergé'ye...

(…) Benim Tenten’in yaratıcısı Hergé ile kişisel dostluğum vardı. Onunla tanışmak için özel olarak Brüksel’e gitmiştim. Zaten Casterman yayıneviyle ilişkimizin başlaması o tanışmayla birlikte olmuştur. Tenten ile ilgili çok enteresan iki hikâyem var. Hergé’ye: “sizin kitaplarınız bizde izinsiz yayınlanıyor” dedim. Çok kızdı, hemen konuyu takibe almamı, dava açmamı istedi. O zaman 19 Tenten albümü vardı. Ama Türkiye’de basılan korsan albümlerin sayısı 20 taneydi. Hergé çok şaşırdı ve o yirminci albümü bulup kendisine yollamamı istedi. O zaman bu yayınları yapan bir numaralı korsan Burhan Yayınevi idi. Sahibi Burhan Bey yayınevine kendi adını koymuştu. Ben, albümü buldum ve Hergé’ye yolladım. Bir süre sonra bana hayretler içinde kaldığını belirten bir mektup yazdı: “Osman, bunlar benim çizgilerim. Oturdum her bir kareyi tek tek inceledim. Yani çizimler sahte değil. Bu adam benim 19 albümümden parçalar çıkarmış sonra onları kendi yazdığı senaryoya göre montajlamış ve yepyeni bir kitap yapmış.” dedi. Böyle bir kurnazlığa hem çok şaşırmış hem de deyim yerindeyse hayran kalmıştı. Ama böyle bir fiilin cezasız kalmaması gerektiğini düşünerek dava açmamı istedi. (…)

Yazının tamamı için link

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home