Cuma, Eylül 05, 2008

Onun Duygularını Kullanırım

Önce bir çizerle diziye başlamadan önce çizimlerine bakıyorum. Eğer çizimlerini beğenirsem onun için hikâyeyi yazmaya başlıyorum. Çünkü o kişiye hayranlık beslemekteyim artık! Daha sonra oturup uzun uzun konuşuruz ve neleri çizmekten hoşlandığını, dizide neler yapmayı tasarladığını anlamaya çalışırım. Benle konuşurken çizeri daha net görmeye başlarım, psikolojik profilini çıkarmaya başlarım... Ruhunu istila ederim bir anlamda... Bir çeşit keşfe çıkarım yani. İçine girip kim olduğunu görmeye çalışırım. Nasıl biridir anlamak isterim. Daha sonra bir hikâye fikrini tartışmaya açarım. Bana bir sürü fikir verir ben de hepsine tamam olur derim. Daha sonra eve gider hikâyeyi yazar ve onu bana vermiş olduğu fikirlerin hepsini hikâyemde kullanmış olduğuma ikna ederim. O da benimle çalışmakta olduğu için mutludur. Onun fikirleri üzerine bir şeyler yapmam- onun duygularını kullanırım [Jodorowsky nasıl yazdığını anlatıyor]

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home