Cuma, Ağustos 11, 2006

Seksenlerden piyasa görünümü...

Çizgi roman yayınlayan şirketler, “yeni pazarlama yöntemleri” de kulla­narak dönemin değişimlerinden yarar­lanmayı bildiler. Yeni pazarlama yöntemlerinden birisi, “sadece bu tür yayınları satan kitapçıların” açılmaya başlanmasıydı. Öyle ki, bugün Amerika' da 4 bine ulaşan bu dükkânlar, tüm satış­ların yüzde 50’sini gerçekleştiriyorlar. Sektörün rehber dergisi olan haftalık The Comics Buyer's Guide’ın editörü Donald A. Thompson’a göre, “Bu şekilde yapılan doğrudan satışlar, pazarı kurtardı. Söz konusu dükkân­larda, genellikle ilkgençliğini geçmiş, iş güç sahibi insanlar müşteri olarak göze çarpıyor. Yeni okur kitlesini, 16-25 yaş arasındakiler oluşturuyor. Bu pazarın en büyük firması olan Marvel Comics genel yayın yönetmeni Jim Shooter’a göre, “artık hedef okur kulesi, Star Wars ya da Indiana Jones'u seyreden 20 yaşın üstündeki kesim”. Bu nedenle kahra­manlar da artık çağın gerçeklerine uydu­ruluyor. Örneğin, Batman’in yeni maceralarında, kahramanımız, alkolün pençesine düşüyor ve eski gücünü kaybe­diyor. Yayıncılara göre, kahramanın da “düşebilmesi” daha inandırıcı oluyor.

[Seksenli yıllardan, çizgi roman marketiyle ilgili bir yazıdan, Kapital, Aralık 1986]

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home