Seksenlerden piyasa görünümü...
Çizgi roman yayınlayan şirketler, “yeni pazarlama yöntemleri” de kullanarak dönemin değişimlerinden yararlanmayı bildiler. Yeni pazarlama yöntemlerinden birisi, “sadece bu tür yayınları satan kitapçıların” açılmaya başlanmasıydı. Öyle ki, bugün Amerika' da 4 bine ulaşan bu dükkânlar, tüm satışların yüzde 50’sini gerçekleştiriyorlar. Sektörün rehber dergisi olan haftalık The Comics Buyer's Guide’ın editörü Donald A. Thompson’a göre, “Bu şekilde yapılan doğrudan satışlar, pazarı kurtardı. Söz konusu dükkânlarda, genellikle ilkgençliğini geçmiş, iş güç sahibi insanlar müşteri olarak göze çarpıyor. Yeni okur kitlesini, 16-25 yaş arasındakiler oluşturuyor. Bu pazarın en büyük firması olan Marvel Comics genel yayın yönetmeni Jim Shooter’a göre, “artık hedef okur kulesi, Star Wars ya da Indiana Jones'u seyreden 20 yaşın üstündeki kesim”. Bu nedenle kahramanlar da artık çağın gerçeklerine uyduruluyor. Örneğin, Batman’in yeni maceralarında, kahramanımız, alkolün pençesine düşüyor ve eski gücünü kaybediyor. Yayıncılara göre, kahramanın da “düşebilmesi” daha inandırıcı oluyor.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home