Salı, Ağustos 19, 2008

Enki Bilal ve Gelecek

Eğer oldukça sert bir sahne tasviri yapacaksam bu sahnenin günümüzde geçmesi beni gerçekten çok rahatsız ediyor. Eğer böylesi bir sahneyi 20 ya da 30 sene sonrasına konumlandırabilirsem yaratıcı süreçten zevk alabiliyorum. Hemen her yerde rastladığınız, medyanın bize bilgi niyetine gerçek zamanlı olarak ulaştırdığı (bunların kalitesini tartışmak istemiyorum) Afrika�dan ve Çeçenistan�dan gelen resimler dehşet verici. Bu imajlar bize gerçekliğin iki aracı vasıtasıyla ulaşıyor: Fotoğraf ve anlatı. Her iki araç da sanatçının kullandığından çok daha farklı bir dilin parçaları. İşte bu yüzden gerçeklikten uzak durma, kişisel bir tedirginlik ve kopuş arzusu söz konusu bende. Ama bu durum benim kimi zaman gerçek dünyaya geri dönmemi engellemiyor. Ben geleceği geçmişe ve bugüne geri gelebilmek için ziyaret ediyorum.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home